Roki horror pikcsör só

2009.04.28. 10:02

Vigyázz, kész.... rajt

Nem említettem még, de eléggé megszállott autóbolond vagyok. Vagyis szeretnék az lenni. Egyelőre sem tudásom sem kielégítő anyagi keret nem áll rendelkezésemre, hogy ezt a meglehetősen drága és nagy hozzáértést igénylő "hobbit" menedzseljem.
Így marad a kókány és a kisköltségvetésű mutatványok.

Szeretek autózni. Nem mondanám, hogy jól tudok vezetni (bár állítólag vezetni és szexelni mindenki tud...), de szeretek. Úgy gondolom esetemben a lelkesedés némiképp pótolja a tudást, de nem adom fel, igyekszem tanulni.
Szeretem az autókat, az egyik legpompásabb dolognak tartom, amit ember csak alkothatott, de erről már zengtek ódákat a szakavatottak:
totalcar.hu/tesztek/lamboespada/
ilyen és ehhez nagyon hasonló szösszenetek napokra le tudnak kötni.

A lényeg a lényeg, hogy a hétvégém is ennek a jegyében telt. Mit is mondhatnék...
Van egy barátom. Autószerelő. Vesztére. (annak a lehetőségét ugye egyből kizárom, hogy csak azért vagyunk jóban, mert ő az ami!)
Tehát, nagy tudású emberemet nevezzük az egyszerűség kedvéért Krisztiánnak. Merthogy ez a neve.

Krisztiánnak van egy műhelye, szép, nagy és tele van mindenféle szerszámmal, amik reggelre valamilyen trükkös módon mind a helyükön lógnak a falon, bárhova is súvasztom el őket napközben.
Tehát, a hétvégén felcsaptam önjelölt autószerelőnek. Egy életem, egy halálom, megpróbálom. Voltak már korábban is ilyen fellángolásaim, hogy ihajj, mostmár pedig én nekiállok szerelni, de ilyenkor is mindig a Szerelőnél kötöttem ki, szemlesütve hallgatva a lecseszéseket.

Az alapanyag megvolt, bemutatnám:



Ő egy Opel Ascona típusú gépjármű. Elvileg 1982-ben gyártották két ajtaja van és szürkészöld. Valójában 1986-os, négyajtós, fekete és olyan szíve van, mint egyik fajtársának sem.

Aki szeretne kicsit elmélyedni, itt megteheti:

www.asconaclub.hu/fs-c.htm

 

A feladat adva volt:
lengéscsillapítót kellett cserélni.



Ezt egy gólyalábnak hívják, van benne lengéscsillapító, rugó meg egy kerékcsapágy is. Ezen rugózik az autó, a csillapító meg csillapítja a rugózást. Jól ki van találva.

Az eleje még könnyen ment. Krisztián példás nyugalommal magyarázott, mit hogyan kell. Továbbá dícséretes előrelátással állt egy lépéssel odébb, mikor tudta, hogy éppen egy fél kiló olajos sáros törmelék fog a következő mozdulatom után a fejemre szakadni.
Természetesen megpróbáltam okulni a történtekből, de el lehet hinni, elég nehéz úgy tanulságot levonni, hogy a por, ami serceg a fogam alatt, motorolaj ízű...

Pedig milyen szépen kezdődött, profi módon beálltam az emelőhöz:



Szépen leszedtem a kerekeket, meg a lámpákat:



Szakértettem:



(ez egyébként egy rossz lengéscsillapító. A kifolyt olajból világosan látni. )

A hátsó rész már hivatalosan is kétemberes meló volt, így Krisz hívta az öccsét, hogy meglegyen a szükséges létszám, és itt kezdődött a címben is említett műsor:

Aki régi autót hajt, tisztában van vele, hogy bárhol és bármikor felütheti fejét a rozsda. Én is így vagyok/voltam vele, de álmomban sem gondoltam, hogy amit látni fogok az az én autóm alatt van!

VIGYÁZAT, CSAK ERŐS IDEGZETŰEKNEK!






-gondok lesznek, gondok lesznek- hallottam, mikor Krisz ideért.




-majd, mikor a felső rugó-pozícionáló nemes egyszerűséggel leesett, azt mondta a helyzet fokozódik




-és igaza lett.

Hogy tisztában legyen mindenki, mit is láttunk, ez az autó futóművének a felső rögzítési pontja. Képzeljük el, hogy gátfutók vagyunk és 70méter után, mikor már jól lendületben vagyunk a térdkalácsunk mondjuk eltűnik. Hogyan abszolválnánk a hátralévő akadályokat illetve a pillanatnyi sebességet, ha feltételezzük, hogy nem fáj a térdkalácsunk hiánya?

Ez az autó a legújabb implantjával, ami egy turbódízel motor volt, 140km/h-s utazósebességet gond nélkül tartott...
Próbáljuk meg az előbb felhozott példát átültetni ide, úgy, hogy a térdkalács legyen mondjuk az a kis bütyök, ami az autó bal hátulját tartja.
brrrrrrrrrrrrrrrr

Krisz megvonta a vállát, kitolta az autót az udvarra és beállt egy Audival.

Hiába no, a presztízs az presztízs...

Fogtam a bukómat és hazavánszorogtam teljesen megsemmisülten.

De ma azt mondta készül az Opel, jobb lesz, mint újkorában!


Rákkenroll



Update:
a képek feltöltése folyamatban, nem mehet minden ilyen egyszerűen!

Szerző: gyussszi

Szólj hozzá!

Címkék: autó

A bejegyzés trackback címe:

https://gyussszi.blog.hu/api/trackback/id/tr631090969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása